Intr-o cladire veche, nu departe de forfota din centrul orasului, se afla Centrul de plasament "C.A. Rosetti". Aici isi duc traiul, in conditii destul de precare, peste 400 de copii bolnavi psihic. De la intrare, te intampina un miros puternic de mucegai, peretii de pe care pica varul si usile darapanate. Copiii de aici invata la scoala "G.C.Paunescu", situata la doi pasi de centrul de plasament. Directorul celor doua institutii, Sorin Danila, ne-a declarat ca starea proasta a cladirii este cauzata de infiltratiile de apa din fundatia cladirii."Stam pe o panza freatica. Vom incerca sa reparam centrul cu ajutorul unor fonduri provenite dintr-un program mai larg de renovare. Vom fi sprijiniti de o organizatie din Irlanda de Nord", a declarat Danila.
Pe parcursul unei zile, copiii din centru au de fiecare data cam acelasi program: dimineata merg la scoala, dupa amiaza se intorc in centru pentru masa de pranz, apoi se intorc la scoala pentru programul terapeutic. Acest program consta in module educationale specifice copiilor, aplicate de profesorii educatori, care evalueaza comportamentul copiilor, lunar, adaptand programul in functie de necesitatile fiecarui copil in parte. Dupa acest program terapeutic, copiii se intorc in centrul de plasament, unde pot face o baie sau se pot uita la televizorul de pe hol. Apoi, urmeaza masa de seara si dormitul. A doua zi se repeta totul.
Programul se modifica usor in functie de vreme, astfel ca, daca este posibil, se merge cu copiii in poenitele din apropiere. Copiii sunt organizati in grupe la inceputul anului scolar. De fiecare grupa in parte se ocupa un pedagog care raspunde permanent de acestia. Se cauta sa se mentina pe timp cat mai indelungat acelasi pedagog pentru copiii dintr-o anumita grupa, ca sa se formeze o legatura apropiata de legatura parinteasca. Multi dintre copiii din centrul de plasament au parin