Într-un an în care mai multe primării din judeţul Dolj s-au plâns că nu le ajung banii nici de salarii, în Moţăţei s-au găsit fonduri pentru funcţionarea primăriei, ba chiar s-au făcut şi economii
Soluţia adoptată de Primăria Moţăţei - mai de voie, mai de nevoie - e simplă: reducerea numărului de angajaţi pentru încadrarea în plafonul maxim de salarii.
„Prin organigramă avem 53 de posturi pentru personalul propriu, dar funcţionăm cu 19 mai puţin, deci cu numai 34 de angajaţi. Nici să angajăm alţii nu prea mai putem pentru că este regula aceea potrivit căreia nu poţi să angajezi unul decât dacă pleacă şapte, dar asta înseamnă să plece şapte după apariţia legii, ceea ce nu s-a întâmplat. Ne confruntăm cu probleme mai ales la agenţii agricoli şi agenţii fiscali. Localitatea are 12.000 ha de extravilan şi efectiv nu avem decât trei agenţi agricoli, plătiţi cu salarii de 700 de lei net. Cu agenţii fiscali, aceeaşi problemă: avem practic unul singur, pentru că al doilea ţine loc şi de casier şi se ocupă şi de problemele de urbanism“, explică Marin Roşu, contabilul-şef al Primăriei Moţăţei.
„Apoi, sunt şi alte probleme. Unii zic că se elimină birocraţia cu ajutorul calculatoarelor. Dimpotrivă, mie mi se pare că este mai multă, pentru că trebuie să ţii situaţiile şi pe hârtie, şi pe calculator“, îl completează viceprimarul Marian Duţă.
Economii de la salarii
Şi totuşi, strângând cureaua, Primăria Moţăţei s-a descurcat exemplar cu banii.
„Bugetul pentru secţiunea de funcţionare a fost pe 2011 de circa 4,1 milioane de lei. Faţă de alte localităţi, consiliul local împreună cu domnul primar şi angajaţii primăriei sunt oameni realişti. Nu se cheltuiesc bani degeaba, ci s-au făcut doar cheltuielile necesare. Am drămuit aşa de bine banii încât la sfârşitul anului am realizat un excedent al secţiunii de funcţionare de aproape un milion