Televiziunile romanesti au reinceput saptamina aceasta sa ii plinga de mila cartii si sa demonstreze ca doar batrinii mai pun mina pe carte, numai ca, nu-i asa, nu le ajunge pensia. "Vox Pop" prin Salonul Cartii (ce se desfasoara inca, la ora scrierii acestui articol, in Bucuresti, la Romexpo) cu intrebari care cer raspunsuri deja stiute ("Mai aveti timp sa cititi?"/"Noi mai in virsta mai avem, tinerii nu mai vor!"). Nu l-am vazut inca la "Bookfest" (Salonul Cartii) pe Luis Lazarus, sint sigur ca nici Bentley-ul lui Diaconescu nu ar incapea pe poarta, dar mai e timp. Bref, potrivit presei, cartea a devenit un soi de Elodie, iar editorii care vind prea scump pretiosul obiect ar juca, evident, rolul lui Cioaca. Elodia traieste insa, stimati cititori si stimate cititoare, s-a afisat in toata spledoarea sa la Salonul de Carte, iar cresterea pietei se vede de la tirg la tirg. Editurile cumpara tot mai mult spatiu, standurile sint tot mai luxoase, iar numarul titlurilor expuse creste repede si sigur. Nu vad unde este tragedia, ce indicii mai cauta Lazarus, ce lenjerie intima li se pare reporterilor de la televiziunile generaliste ca au gasit prin ripa editoriala. Ce s-a schimbat "Bookfest" a revenit anul acesta in pavilioanele laterale (in care s-a desfasurat si acum doi ani). Sint trei spatii mari pe care si le-au impartit editurile, fiecare dintre ele cu o viata proprie si cu o mocheta diferita. In paralel, la Romexpo se mai desfasoara vreo trei tirguri, astfel ca, de nu esti atent, direct din lumea cartilor nimeresti la "Drink Fair". Afli usor cum se mai distileaza azi tuiculita la scara industriala (vezi si "namila" la standul producatorului), ce e trendy si ce nu e in materie de imbuteliere a vinului si, desigur, poti si gusta un paharel. Ca doar literatura si beuturica sint de cind lumea intr-un fericit concubinaj. Sint si spatii de lectura, dar a fost amenajat unul