Reprezentantii celor mai mari restaurante din Romania au discutat cu producatorii si distribuitorii produselor junk-food, ai dulciurilor si ai bauturilor carbogazoase in vederea infiintarii unui organism care sa le reprezinte interesele in fata autoritatilor care au propus, la inceputul acestei luni, taxa pe fast-food.
"Deocamdata suntem in discutii pentru a ajunge la o opinie generala si apoi vom decide sub ce forma vom merge sa discutam cu autoritatile", a declarat Marian Gogu, brand manager al retelei de restaurante cu servire rapida KFC.
Initiativa a apartinut reprezentantilor restaurantelor fast-food Burger King, care au discutat pana in prezent cu McDonald's, KFC, Pizza Hut sau Trotter Prim, companie care opereaza branduri ca City Grill, Buongiorno, Caru' cu Bere sau Hanu' Berarilor, dar si cu producatorii produselor luate in vizor de Ministerul Sanatatii.
"Au protestat si producatorii de mezeluri pentru ca nimeni nu stie cum se va aplica aceasta taxa, daca se va aplica doar in restaurante sau si in magazine. Taxa este discriminatorie pentru ca au fost luate in calcul restaurantele, in contextul in care am putea spune ca orice produs poate fi catalogat ca fiind nociv. Intrebarea este: Cu ce este mai nociv salamul folosit in pizza decat cel pe care il achizitionam din supermarket?", se intreaba Remus Tiuca, directorul general al Burger King.
Conducerea acestor restaurante spune ca efectul ar fi nedeclararea veniturilor de catre unele unitati sau inchiderea altora si reducerea personalului, mai ales in cazul marilor corporatii. "Tinand cont ca nu este momentul potrivit pentru o noua taxa, vrem sa solicitam o intalnire oficiala, pentru ca pana in prezent nu ne-a contactat nimeni din cadrul ministerului. In primul rand vrem sa ne explice ce urmaresc prin aceasta taxa, pentru ca pana acum nu au dat explicatii concrete, dar cel mai important