Citroën a trecut în ultimii ani printr-o amplă campanie de repoziţionare pe piaţa europeană. A mizat pe design, eleganţă, confort şi pe posibilitatea de a oferi maşini care să poată aspira chiar şi la titlul de maşini premium, desigur, configurate cum trebuie.
Unde se încadrează C5 în toate acestea? Limuzina de clasă medie a constructorului lansată în versiunea facelift anul trecut se doreşte a fi o alternativă la alte modele deja clasice în segment. Alături de motorizările diesel HDi din portofoliu, cunoscute pentru consumul redus, C5 vine şi cu o suspensie pneumatică - dotare care nu se mai întâlneşte la niciun alt model din segmentul său. Acest sistem oferă două avantaje majore - în cazul în care este necesar să se traverseze un sector de drum mai denivelat sau cu obstacole, maşina poate deveni în câteva secunde un SUV, în timp ce la drum lung oferă senzaţia unui "covor zburător", maşina amortizând cu succes aproape toate denivelările.
În ceea ce priveşte designul, C5 este probabil printre cele mai frumoase automobile din segmentul său, dar desigur, acest "element" este unul foarte subiectiv. Printre trăsăturile sale se numără şi luneta în formă concavă, element preluat de la limuzina C6, cu un impact destul de puternic asupra designului.
La interior C5 este în continuare printre cele mai confortabile modele din clasa sa, fie că vorbim de scaunele care pot include funcţia de masaj pe lângă cea de încălzire sau de direcţia de limuzină. Pe de altă parte, nu am apreciat spaţiul relativ restrâns oferit pasagerilor de pe bancheta spate, care aminteşte mai mult de segmentul compact. De asemenea, este de criticat şi faptul că nu se pot "citi" melodiile de pe iPhone prin Bluetooth.
La interior este de apreciat şi volanul cu butuc fix, soluţie la care însă C4 a renunţat. Cu toate că sunt aproape 20 de butoane pe acest butuc, comenzile se înv