Înmatriculările de autoturisme Dacia în Franţa au crescut cu 9,9% în ianuarie, la 7.623 unităţi, pe o piaţă în scădere cu 15%, iar evoluţia a ajutat marca să-şi îmbunătăţească poziţia pe cea mai mare piaţă de desfacere a sa.
Pe lângă Dacia, doar Kia, Hyundai şi Lexus au avut creşteri în prima lună a anului pe piaţa autoturismelor. Kia a avansat cu 9,7%, la 2.558 unităţi, Hyundai a avansat cu 42%, la 1.856 de unităţi, iar Lexus cu 25%, la 217 unităţi.
Franţa a înregistrat un declin de 15% al înmatriculărilor în luna ianuarie, de la 147.046 unităţi în ianuarie anul trecut la 124.952 unităţi în prima lună a acestui an, potrivit unui comunicat al Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Cota de piaţă a Dacia a urcat în acest interval de la 4,72% la 6,1%.
Sandero s-a situat în ianuarie pe locul al şaselea în rândul celor mai bine vândute 100 de modele de autoturisme, cu 3.682 de unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 2,9%. Lider la modele este Renault Clio, cu 8.900 de unităţi şi cotă de piaţă de 7,1%. Sandero devansează modele precum Volkswagen Polo, Volkswagen Golf, Renault Twingo sau Ford Fiesta.
În top 100 s-au situat şi Dacia Duster (locul 15), cu 2.191 unităţi şi cotă de piaţă de 1,8%, Dacia Lodgy, cu 1.168 de unităţi şi cotă de piaţă 0,9%, precum şi Dacia Dokker, cu 447 de unităţi şi cotă de piaţă de 0,4%.
Grupul francez Renault, care deţine Dacia, a înregistrat o scădere de 7,4% a înmatriculărilor de autoturisme în ianuarie, la 30.425 unităţi, marca Renault având un declin de 12%, la 22.802 unităţi.
Pe segmentul vehiculelor comerciale uşoare, Dacia a consemnat o scădere de 27%, de la 431 de unităţi în ianuarie 2012 la 314 unităţi în ianuarie anul acesta. Piaţa franceză de profil a coborât cu 9%, la 29.733 de unităţi. Grupul Renault a consemnat o scădere de 14,5% pe piaţa vehiculelor comerciale uşoare, la