Serviciul fotografic Instagram, detinut de cunoscuta retea de socializarea Facebook, si-a pierdut jumatate din numarul de vizitatori pe care ii avea zilnic. Schimbarea drastica din punct de vedere al traficului inregistrat pe portalul fotografic s-a produs in mai putin de o luna. Scaderea drastica raportata la nivelul utilizatorilor Instagram s-a produs datorita ultimelor acuzatii lansate impotriva serviciului fotografic, conform carora acesta planuia sa vanda imaginile utilizatorilor.
In mod normal numarul persoanelor care foloseau in fiecare zi Instagram ajungea la 16,35 milioane , aceasta cifra fiind inregistrata la 17 decembrie 2012. Insa la jumatatea lunii ianuarie 2013 numarul utilizatorilor zilnici a scazut la 8,42 milioane.
La finalul anului trecut anuntul potrivit caruia Instagram ar urma sa foloseasca fotografiile realizate de utilizatorii sai in scop comercial a starnit un val de revolta din partea acestora. Noua clauza Instagram prevede ca "o parte sau intregul serviciu s-ar putea sustine financiar din profiturile din publicitate". De asemenea, clauza mai prevede ca utilizatorul serviciului Instagram sa isi dea acordul ca informatiile despre contul sau precum numele, numarul de like-uri si fotografiile (precum si orice alte date asociate) sau actiuni pe care le intreprinde sa fie folosite gratuit de catre Facebook, care detine Instagram, in actiuni promotionale si publicitare.
Acest lucru inseamna ca fotografiile de pe Instagram ar putea fi folosite in materiale publicitare , fara a se face referire la autorul acestora, iar banii rezultati ar putea fi folositi de catre Instagram.
Ulterior, prin intermediul unei postari facute pe blogul oficial al Instagram, cofondatorul serviciului, Kevin Systrom vorbeste despre noua versiune a politicii de confidentialitate pe care reteaua a reusit sa o conceapa. Acesta pre