•Desi avea program la asociatie, administratorul nu s-a prezentat la munca •Motivul invocat de casiere a fost ca joi este zi pentru sigilat apometre
La Asociatia de locatari AC5, din cartierul Metalurgie, situatia a ramas, deocamdata, neschimbata. Locatarii din blocul A6-7, care nu au apometre, au avut surpriza de a constata, atunci cand s-au uitat pe listele unde erau afisate sumele de platit la intretinere pe luna august, ca au de achitat cate 500.000 de lei de persoana. Din aceasta suma, 443.000 de lei o reprezinta numai apa rece, deoarece la aceasta asociatie, ca si la multe altele, lipseste cu desavarsire, de ceva timp, apa calda. Faptul ca intretinerea costa atat de mult ridica semne de intrebare, deoarece, pe luna precedenta, familiile care nu aveau apometre au platit sume de cel putin doua ori mai mici. Citirea contorului general arata ca pe luna iulie grupul de blocuri din care face parte si A6-7 a consumat 1.744 metri cubi de apa. Pe luna iulie, contorul indica un consum de 4.023 metri cubi, adica de aproape trei ori mai mare. Pe luna septembrie, apometrul general indica un consum de sub 1.900 metri cubi, cu mult mai mic decat in luna august. Ce s-a intamplat in luna august? De ce a fost atat de mare consumul? Daca a fost o defectiune, de ce nu s-a remediat la timp si de ce nu a fost sesizata Regia Autonoma de Apa-Canal Iasi? Chiar nu se putea face nimic pentru a intrerupe pierderea de apa si a se putea remedia defectiunea la timp? De ce sunt diferente atat de mari intre cei cu apometre si cei fara apometre? Standardul national, acceptat ca fiind maximum de consum pe luna, este de 7-8 metri cubi apa rece de persoana. La un calcul simplu, observam ca pentru 8 metri cubi de apa, la pretul actual din Iasi, o persoana plateste maximum 72.000 de lei. Trebuie ca toate pierderile sa fie suportate de locatari de fiecare data? Acestea sunt doar ca