Deşi lider de audienţă, meciul dintre Bayern München şi Chelsea Londra a fost cel mai puţin urmărită finală de Champions League din ultimii opt ani.
Cel mai important meci de club al anului, finala UEFA Champions League, a strâns în faţa televizoarelor doar 921.000 de telespectatori. Deşi a fost lider de piaţă pe toate tipurile de public, TVR nu a reuşit să atingă performanţele obţinute de Pro TV în anii când transmitea turneul final.
Mai mult, este prima oară în ultimii ani când la finala UEFA Champions League se uită mai puţin de un milion de telespectatori. Cel mai bun an pentru Liga Campionilor a fost 2009, când Pro TV a avut, în medie, 1,5 milioane de telespectatori. Din 2010, momentul la care drepturile de difuzare au fost preluate de postul public, se observă o scădere notabilă a audienţelor. Numărul mediu de telespectatori pe finală s-a ridicat la 1,3 milioane de telespectatori când aceasta a fost difuzată de Pro TV (intervalul 2005-2009) şi la doar 1,06 milioane în cazul transmisiilor TVR (2010-2012).
Rating de trei ori mai mic decât la Europa League
Partida câştigată de britanicii de la Chelsea nu s-a apropiat ca valoare nici de finala Europa League, un meci mai puţin important ca nivel competiţional, dar mai de interes datorită disputării lui la Bucureşti. Pro TV a obţinut cu meciul dintre Atletico Madrid şi Athletic Bilbao, la nivel urban, 24,6 puncte de rating, adică o audienţă medie de aproape 2,6 milioane de telespectatori şi o cotă de piaţă de 48,1%.
În schimb, TVR a scos sâmbătă un rating de 8,8% şi o cotă de piaţă de 21,3%. Cu alte cuvinte, finala Champions League a avut de aproape trei ori mai puţini telespectatori decât finala Europa League.
De la începutul acestui an, audienţele sunt măsurate de Kantar Media. Postul public a înregistrat cifre mai mici în această perioadă, faţă de anii precedenţi, şi s-a ar