Graficianul a realizat în carieră circa o mie de coperte de cărţi. La 1 ianuarie 2000 s-a alăturat Muzeului de Artă, al cărui director interimar a ajuns în luna martie a acestui an. Din relatările părinţilor, Călin Stegerean a aflat că a început să deseneze înainte de împlinirea vârstei de un an. „Am agendele tatălui meu de atunci, fiecare pagină era desenată. Locuiam pe vremea aceea la Dej, lângă o cazarmă de pompieri. De acolo ieşeau maşinile acelea roşii, am agende întregi desenate cu maşini de pompier şi cu oameni agăţaţi, aşa cum vedem în filmele americane”, spune artistul.
Se consideră privilegiat de faptul că profesorii săi din învăţământul primar le-au spus părinţilor că este un elev talentat şi că ar merita să continue la un liceu de specialitate. „Desenam mai mult decât alţii, probabil. Întra-devăr, mi se părea formidabil că ceea ce era în imaginaţia mea, sau ceea ce vedeam să fie transpus pe hârtie”, spune directorul Muzeului de Artă.
Îndreptat către arta grafică
A urmat, din clasa a V-a, Liceul de Artă din Cluj-Napoca. Chiar dacă i s-a recomandat să facă secţia de pictură, spune că nu-i vedea sensul. „Mă gândeam la ce va însemna continuarea în societate, după absolvire. Ca profesie, dincolo de partea pedagogică, care nu prea mă interesa”, spune Călin Stegerean.
Ca profesor de artă grafică l-a avut pe Ludovic Bardocz, care l-a format ca plastician. „Mi-a arătat că arta poate să aibă o dimensiune în grafică, în coperta de carte, în afiş. Asta mi-a plăcut foarte mult, mai ales că eram şi un pasionat cititor. De foarte mic mi-a plăcut să citesc, am o bibliotecă personală foarte mare şi atunci mi s-a părut că lucrurile acestea se pot întâlni”, spune Călin Stegerean.
Între teatru, editură şi muzeu
Pe perioada Facultăţii, a fost graficianul revistei studenţeşti Napoca Univers