Lucia Morariu, secretar de stat pentru Turism în cadrul Ministerului pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale, a declarat, în cadrul Bursei de Turism care a avut loc ieri în Poiana Braşov, că în urmă cu două săptămâni a fost lansat un Program de promovare a turismului românesc, adresat în special asociaţiilor de turism şi autorităţilor locale, finanţat cu 55 de milioane de euro din fonduri structurale. Organizaţiile vizate pot depune proiecte pentru obţinerea finanţării până pe 16 ianuarie.
De altfel, turismul românesc are atribuite pentru dezvoltarea şi promovarea turismului aproximativ 150 de milioane de euro din fonduri structurale. Din aceşti bani, două milioane de euro sunt alocaţi pentru construirea brandului turismului românesc, iar alte 73 de milioane de euro vor fi folosiţi pentru promovarea acestui brand în afara ţării. „Credem că în luna noiembrie vom lansa licitaţia pentru a contracta modul în care se va promova acest brand, care în prezent este în construcţie”, a declarat Lucia Morariu.
Aceasta a mai precizat, totodată, că 20 de milioane de euro vor fi alocaţi pentru finanţarea centrelor de informare şi promovare turistică. „Deja am alocat cinci milioane de euro din aceşti bani pentru finanţarea centrelor de informare din zece oraşe pe care noi le considerăm importante pentru turismul românesc”, a completat Morariu.
„Tendinţă de menţinere a tarifelor”
Proprietarii de unităţi de cazare par a fi înţeles că deja preţurile înnoptărilor în hotelurile din România au ajuns la un maxim. Lucia Morariu spune că a observat la Bursa de Turism din Poiana Braşov că există o tendinţă de menţinere a preţurilor de anul trecut. „Oricum, la noi este infrastructura la pământ. Nu poţi face turism într-o ţară în care faci patru ore cu maşina de la Sinaia la Bran şi cinci de la Bran la Sinaia”, a explicat Mora