Cu plafonul pliabil și cu un propulsor vivace, Mini atrage privirile ca un magnet. Micul vehicul poate deveni visul de-o vară al multor clienţi dornici să epateze, doar că în calea împlinirii stă un impediment major - preţul piperat
Temperaturile ridicate care încing habitaclul vehiculelor în timpul verii îi fac pe mulți șoferi să privească invidioși vehiculele decapotabile care le trec prin fața ochilor. E drept că, în multe cazuri, acționarea sistemului de aer condiționat dintr-un vehicul convențional poate fi mult mai utilă și reconfortantă decât plierea plafonului unui cabriolet, însă senzația de libertate asigurată de o decapotabilă este unică. Când la acest argument adaugi designul clasic, rafinamentul britanic și tehnologia germană, deținerea unui Mini Cabrio poate părea varianta optimă pentru o vară de neuitat. Desigur, dacă poți trece cu vederea micile inconveniente pe care le descoperi abia când parcurgi drumurile pline de surprize ale patriei.
În varianta testată de Capital, Cooper S, micul Mini Cabrio a dovedit o sportivitate greu de bănuit. Atât accelerația, cât și manevrabilitatea și stabilitatea sunt la cele mai înalte cote, iar motorul care dezvoltă nu mai puțin de 184 CP este silențios și capabil să asigure rezerve de forță oricând este necesar. Este însă demn de menționat faptul că performanțele incontestabile ale propulsorului se traduc și printr-un consum de carburant care, în ciuda cifrei date de producător, tinde spre 8 litri/100 km în regim mixt. Dacă despre stilul inconfundabil al Mini avem numai cuvinte de laudă, confortul oferit celor patru potențiali ocupanți ai vehiculului este o cu totul altă poveste.
Suspensia dură, caracteristică mașinilor sport, combinată cu șoselele proaste din România și cu scaunele arătoase dar, de multe ori, inconfortabile, pot crea ceva probleme atunci când sunt parcurse distanțe mai lungi.