Judecându-l cu unităţile de măsură din lumea publicitaţii, unde totul se mişcă uluitor de repede, unde o reclamă are termen de garanţie limitat şi devine istorie peste noapte, Festivalul AdPrint este o instituţie venerabilă. Iniţiat in 1998 ca un proiect local pentru industria de publicitate româneasca, AdPrint a devenit, in organizarea Millenium Communications, un festival european de talie, care adună anual reprezentanţi de succes ai publicităţii mondiale (in calitate de participanţi, de vorbitori sau de membri ai juriului). Desfăşurat la ultimele sale ediţii in Braşov, dar mutat, din pricina crizei şi spre regretul gazdei de la poalele Tâmpei (care deplânge faptul că era singurul eveniment de advertising din oraş), in Bucureşti, Festivalul şi a expus lucrările, pentru publicul larg, pe un suport neconvenţional: gardul ce inconjoară Muzeul Naţional de Artă al României. O simeză improvizată, dar deosebit de ofertantă şi de congruentă cu spiritul democratic al advertising-ului. Lucrările au fost evaluate anul acesta de un juriu internaţional compus din şapte echipe de creaţie şi a fost prezidat de Brian Fraser (Executive Creative Director, McCann Erickson Londra). Din echipa de evaluare au mai făcut parte Colin Nimick (OgilvyOne Londra), Jens Mortier & Philippe De Ceuster (Mortierbrigade Bruxelles), Christian Bunyan & Jennifer Skupin (KesselsKramer Amsterdam), Alex Martinez (JWT Barcelona), Fernando Codina (SantaMarta Barcelona), Chris Garbutt & Nick Hine (Ogilvy Paris), Enrico Dorizza & Milos Obradovic (Leo Burnett Milano), Stefan Schulte & Ludwig Berndl (DDB Berlin).
Manifestarea se străduieşte (in cele 3 secţiuni ale sale: AdPrint Outdoor & Poster, AdPrint Press & Magazine, Ad Print Unconventional Media) să facă sensibilă ideea că meritul pentru o realizarea unei reclame (in cazul nostru, exclusiv pe suport printat) aparţine unei colaborări, unei echipe