Biserica Ortodoxa ne daruieste astazi prilejul sa incercam a uita de mizeria timpurilor pe care Dumnezeu ne ingaduie sa le cladim si, deopotriva, sa le traim. Marcam in fiecare zi de august 15 Praznicul Imparatesc al Adormirii Maicii Domnului, ziua in care, conform Sfintei Traditii, Maica lui Dumnezeu a murit, asa cum mor toti oamenii, si a fost asezata in mormânt, dar dupa trei zile, atunci când Apostolul Toma, neparticipând la inmormântarea Maicii, a cerut sa se deschida mormântul pentru a o vedea pentru ultima oara, au aflat mormântul gol, semn ca Iisus Hristos a mutat-o la viata, a inviat-o, a scos-o din intunericul mormântului si a ridicat-o mai presus de lumea noastra, asezând pe Maica noastra cu sufletul si cu trupul in Ceruri. Dorinta mea nu este insa de a va tine o predica despre acest praznic. Veti asculta astfel de predici, mai bune, mai putin bune, daca veti merge macar pentru doua ore in bisericile noastre. Praznicul Imparatesc al Adormirii Maicii Domnului reprezinta pentru mine un prilej de a medita nu numai la propriile pacate de om muritor si neputincios, dar si la ceea ce inseamna pentru noi, românii, familia crestina, acea familie nascuta si formata pe parcursul a aproape o mie de ani sub ocrotirea Maicii Domnului. Mai este familia româneasca o familie crestina? Care sunt modelele europene de familie care vor face presiuni crescânde asupra familiei românesti traditionale? Inainte de toate trebuie spus ca familia crestina implineste pentru fiinta umana anumite functii: functia de comuniune, barbatul si femeia aflând in familie implinirea iubirii care i-a unit, viata celor doi fiind o viata binecuvântata prin insasi taina care i-a facut un singur trup, Taina Sfintei Cununii, in timpul careia, binecuvântând, preotul invoca Sfânta Treime: „Tatal, Fiul si Duhul Sfânt (…) sa va binecuvânteze pe voi. Sa va dea viata indelungata, nastere de prunci buni, spo