Intrand intr-o competitie dura cu Orange, Vodafone si Cosmote, Telemobil se bazeaza pe o strategie diferita de tarifare pentru a atrage clienti.
Compania Telemobil, care administreaza operatorul de telefonie mobila Zapp, a lansat serviciile de telefonie mobila preplatite, care sunt disponibile sub forma unui pachet care include pentru 149 de lei un telefon mobil in standard CDMA si un credit de 20 de euro.
Este pentru prima oara cand Zapp intra pe piata mass-market, pe care fostul bancher de investitii Chris Bataillard - seful companiei - o caracterizeaza drept "aglomerata si extrem de competitiva". Orange, Vodafone si Cosmote - ceilalti jucatori de pe piata care vand servicii de telefonie mobila fara abonament - aveau la finele lunii iunie aproape 18 milioane de utilizatori (cartele sim active) pe acest segment.
In aceste conditii, a explicat Bataillard, compania a cautat sa iasa pe piata cu un produs care sa fie diferit, pentru a putea atrage atentia inaintea unei perioade cruciale: sezonul de vanzari de Craciun, cand multe companii fac peste 25% din incasarile dintr-un an intreg.
Noutatea pe care se bazeaza Zapp pentru a atrage clienti este reprezentata de faptul ca utilizatorii acestui serviciu vor primi cate 8 eurocenti pentru fiecare minut de apel din alta retea. Practic, sustin oficialii Zapp, daca utilizatorii serviciului prepay sunt sunati in mod constant de clienti din alte retele, acestia vor avea in permanenta un credit suficient pentru a putea efectua apeluri sau trimite SMS-uri, fara a cheltui bani pentru acest lucru. Acesta este motivul pentru care serviciul a fost denumit "Zapp No Pay", explica oficialii Telemobil.
Zapp finanteaza acest "credit" de 8 eurocenti din veniturile din interconectare pe care le incaseaza pentru fiecare minut de apel venit din alte retele. Astfel, toti ceilalti operatori platesc in prezent