De la 1 ianuarie, firmele româneşti vor putea dovedi că nu poluează mediul înconjurător certificându-şi produsele din punct de vedere ecologic. Procedura a fost aprobată recent de Guvern şi are ca finalitate dreptul de etichetare ecologică.
„Momentan etichetarea ecologică nu este obligatorie, dar se poate să devină în timp. Etichetarea ecologică însă ajută agentul economic în vânzarea produsului. Pe orice piaţă externă şi liber concurenţială un produs etichetat ecologic va avea succes. Este ca un fel de certificare ISO a calităţii, numai că din punct de vedere ecologic. În Uniunea Europeană, majoritatea produselor sunt etichetate în acest fel. Şi agenţii economici braşoveni s-au arătat interesaţi, însă în număr destul de mic”, ne-a declarat Ciprian Băncilă (foto), directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Braşov.
Eticheta ecologică este un simbol grafic sau un scurt text descriptiv aplicat pe produs, pe ambalajul produsului sau în broşura care însoţeşte produsul, prin care se oferă informaţii despre impactul pe care produsul îl are asupra mediului, pe parcursul întregului lor ciclu de viaţă. Acordarea etichetei ecologice se face pentru o gamă largă de produse, de la electrice, electronice şi electrocasnice până la detergenţi pentru rufe, vase, îmbrăcăminte sau încălţăminte. Solicitările pentru acordarea etichetei ecologice se înaintează Ministerului Mediului şi Gospodăririi Apelor. Nivelul tarifului pentru procesarea cererii este de 500 RON, indiferent de numărul de produse. De la 1 ianuarie, firmele româneşti vor putea dovedi că nu poluează mediul înconjurător certificându-şi produsele din punct de vedere ecologic. Procedura a fost aprobată recent de Guvern şi are ca finalitate dreptul de etichetare ecologică.
„Momentan etichetarea ecologică nu este obligatorie, dar se poate să devină în timp. Etichetarea ecologică însă ajută agentul economic