Paceman, fratele coupe al SUV-ului Mini Countryman, a primit recent o versiune performantă tradiţional denumită John Cooper Works. Paceman este al şaptelea model preparat JCW şi pune bazele nişei Sport Activity Coupe.
Sportivul model subcompact în două uşi, având linia caroseriei plonjată în partea din spate, măsoară în lungime doar 4,1 metri, cu o lăţime ce atinge 1,79 metri. În schimbul a aproape 39.950 de euro, Mini Paceman John Cooper Works provoacă pe orice viitor proprietar la experienţe unice la bordul acestui coupe-SUV.
Specialul Paceman JCW aduce sub capotă cunoscuta cilindree de 1,6 litri turbo, însă spre deosebire de Paceman S de serie ce oferă 184 CP şi 240 Nm, unitatea montată pe versiunea inscripţionată John Cooper Works a fost împinsă spre 218 CP şi un cuplu maxim ce ajunge pe perioade scurte, graţie overboost, la 300 Nm. Cuplul este livrat încă de la 1.600 rpm şi rămâne constant până la peste 5.000 rpm. În vreme ce Paceman S sprintează suta în 7,5 sec, Paceman JCW se joacă cu acest prag în 6,8 sec.
Prima de preţ John Cooper Works, cu 20.000 de euro peste Paceman având indicativul S, nu se rezumă doar la detalii precum dungile de pe capotă şi praguri, plafonul ori carcasele contrastante ale oglinzilor. Mai important este pachetul tehnic format din tracţiunea integrală care transferă în mod normal 50% din cuplu spre puntea spate, iar în situaţii extreme, în principal când aderenţa este redusă, diferenţialul electromagnetic poate direcţiona până la 100% din putere exclusiv roţilor posterioare. Suspensiile mai dure şi mai coborâte îşi aduc aportul la o ţinută de drum îmbunătăţită
În timp ce Paceman S vine standard cu jante pe 17 ţoli, Paceman John Cooper Works se poate lăuda cu încălţări opţionale pe 19 ţoli.
Chiar şi în această extremă versiune John Cooper Works cu numărul şapte, Paceman rămâne un model practic, oferind un portba