O forma de fraudare a firmelor de leasing de catre clienti care nu isi mai pot plati ratele este, pe langa avariere si incendiere intentionata, inscenarea furtului masinii, fenomen care a luat amploare de la inceputul anului, spune Dan Constantinescu, directorul executiv de vanzari al UniCredit Leasing Corporation, cea mai mare companie de pe piata de profil.
"S-au inmultit furturile de masini in leasing in ultima perioada, noi avem aproximativ zece cazuri pe luna si, in general, este vorba de masini scumpe. E normal ca intr-o perioada de criza sa fie tentative de frauda mai multe, pentru ca multi nu isi mai pot plati ratele si cauta metode pentru a iesi din aceasta situatie", afirma Constantinescu.
In cazul furtului, avarierii sau incendierii intentionate a masinii, clientul are sanse sa primeasca o parte din despagubirea platita de asigurator.
Din acest motiv, de la inceputul acestui an a crescut numarul clientilor care au probleme cu plata ratelor si care, in loc sa ii returneze masina firmei de leasing, insceneaza un accident sau un furt.
"In caz de dauna totala primim despagubirea de la asigurator, acoperim cheltuielile noastre, iar ce ramane ii revine clientului. Astfel, clientul are un potential castig daca nu se demonstreaza ca a fost vorba de o frauda. Daca insa se demonstreaza acest lucru, asiguratorul nu plateste nicio despagubire, iar firma de leasing are dreptul sa actioneze clientul in judecata pentru a-si recupera pierderea", explica directorul executiv al UniCredit Leasing.
Razvan Diaconescu, directorul general al Impuls Leasing, una din primele zece companii din aceasta piata, spune ca in urma unei daune totale clientul poate sa isi recupereze aproape toata suma platita sub forma de avans si rate pentru masina. "N-am avut inca niciun caz de avariere intentionata a masinii de catre client. Daca el returneaza masina pentru