Fostul premier avertizează asupra pericolului extinderii "Modelului Chinezesc" de capitalism de stat.
A fost premierul României într-o perioadă fierbinte. Două momente cruciale i-au marcat mandatul: mineriada din 1999 cu Pacea de la Cozia şi vizita Papei Ioan Paul al II-lea, prima a unui suveran pontif într-o ţară ortodoxă, de la ruperea în două a creştinătăţii.
A fost demis de Constantinescu la trei zile după ce UE a anunţat că începe negocierile cu România pentru aderarea la UE, scrie Evenimentul zilei.
Nu cumva prin divinizarea austerităţii este negată însăşi esenţa capitalismului? Şi - mai departe - nu cumva criza aceasta şi felul în care se vede ieşirea din ea este o abandonare a principiilor, a filozofiei capitaliste? Nu cumva suntem pe cale să trecem spre altceva?
Categoric! Un număr recent din "The Economist" are pe prima pagină titlul: "Revenirea capitalismului de stat". Pe copertă este Lenin în mână cu un rulou de dolari. Deci, dacă "Economist" atrage atenţia asupra acestui fenomen, subliniind că o serie de ţări unde funcţionează capitalismul de stat, precum China şi chiar Rusia, au deja avantaje mari, mai ales în domeniul materiilor prime, e limpede că se pune problema ce fel de capitalism urmează. Pentru că repet, această austeritate poate sau nu să rezolve... Fostul premier avertizează asupra pericolului extinderii "Modelului Chinezesc" de capitalism de stat.
A fost premierul României într-o perioadă fierbinte. Două momente cruciale i-au marcat mandatul: mineriada din 1999 cu Pacea de la Cozia şi vizita Papei Ioan Paul al II-lea, prima a unui suveran pontif într-o ţară ortodoxă, de la ruperea în două a creştinătăţii.
A fost demis de Constantinescu la trei zile după ce UE a anunţat că începe negocierile cu România pentru aderarea la UE, scrie Evenimentul zilei.
Nu cumva prin