Ministrului Transporturilor german nu-i ajunge un buget de cinci miliarde de euro. Pentru „finantarea la timp a tuturor proiectelor de infrastructura rutiera“, Peter Ramsauer are nevoie de mai mult, dupa cum a declarat el, citat duminica de publicatia Spiegel. Prin urmare, e nevoie de idei. Crestin-socialii (CSU) au pledat pentru introducerea unei taxe pentru masinile mici (PKW-Maut), idee la care cancelarul Merkel a spus un „nu“ clar. Crestin-democratii sunt si mai inventivi, avansand ideea vanzarii unor portiuni de autostrada, unor investitori privati.
Vinieta pentru automobile, pe care de catava vreme vrea s-o introduca o parte a Uniunii de guvernamant (CSU), se loveste nu doar de impotrivire din partea populatiei, cat si de chichite legale. Planul CSU este ca sa deduca pretul vinietei, din taxa auto (KFZ Steuer) aplicata masinilor inmatriculate in Germania. Aceasta compensare ridica insa probleme, deoarece ar insemna o aplicare discriminatorie a taxei. Dupa dreptul european, sunt dezavantajati soferii din celelalte tari europene, care calatoresc pe autostrazile din Germania.
Deoarece introducerea „DE-vinietei“ e nevoita sa mai astepte, iar criza de bani de la Ministerul Transporturilor german tinde sa devina cronica, a inceput sa circule ideea vanzarii unor portiuni de autostrazi. „Daca guvernul nu mai poate finanta intretinerea si extinderea retelei rutiere, aceasta poate fi vanduta. La noi se circula asa de mult, incat aceasta investitie s-ar putea dovedi lucrativa, pentru privati“ a declarat seful fractiunii crestin-democrate din Landtagul Baden-Württemberg, Peter Hauk.
Peste 60% dintre repondentii unui sondaj de opinie, initiat de institutul Emnid si citat de Stern, s-au pronuntat impotriva „DE-vinietei“. Majoritatea soferilor nu vor sa plateasca o noua taxa, pentru a finanta autostrazile. Insa nici ideea vanzarii retelei d