Reteaua de socializare Facebook incearca sa ii recucereasca pe tinerii internauti, banuiti ca ar prefera platforma rivala Twitter, prin adaugarea, joi, a unei functii de partajare de fisiere video la aplicatia sa foto Instagram, informeaza AFP. "Avem nevoie sa facem pentru video ceea ce am facut pentru fotografii", a declarat cofondatorul Instagram Kevin Systrom, prezentand noul serviciu la sediul companiei Facebook din Menlo Park (California).
Instagram Video permite filmarea si partajarea directa pe pagina de Facebook, de pe un telefon inteligent, a unor fisiere video care au o durata maxima de 15 secunde. " 15 secunde de video, este un echilibru bun intre ceva nu prea scurt, care v-ar limita creativitatea , si ceva prea lung, care v-ar obliga sa asteptati prea mult pentru a descarca acel material", a adaugat Kevin Systrom.
El a criticat astfel indirect Vine, aplicatia video lansata la inceputul acestui an de platforma de microblogging Twitter, care permite utilizatorilor sa posteze pe conturile lor filme cu o durata de cel mult sase secunde.
Un instrument special a fost conceput in cooperare cu experti in productia video pentru a stabiliza imaginile, un defect adeseori constatat la filmele realizate cu un telefon mobil.
Si, asa cum a facut-o deja pentru fotografii, Instagram propune totodata adaugarea de efecte speciale pentru fisierele video, utilizatorul avand posibilitatea sa aleaga dintre cele 13 efecte diferite care ii sunt propuse.
Noul serviciu va fi accesibil imediat pentru cei 130 de milioane de utilizatori ai aplicatiei Instagram , fiind compatibil cu modelele iPhone create de Apple si cu telefoanele mobile care opereaza cu sistemul Android, sistemul de exploatare creat de Google.
Piata fisierelor video pentru dispozitivele mobile cunoaste o crestere puternica. Doar in Statele Unite,