Un break este achiziţionat de cele mai multe ori de familii care doresc un portbagaj spaţios. Însă un automobil mare nu trebuie să fie neapărat şi greoi.
Aici intervine Opel cu Insignia Sports Tourer cu motorul pe benzină de 2,0 litri supraalimentat şi sistem de tracţiune integrală. Pentru început, "pe hârtie" maşina pare visul oricărui şofer. Are un design plăcut, este spaţioasă, poate fi şi sportivă şi confortabilă în funcţie de setările suspensiei şi are un motor foarte plăcut la condus.
Dar cilindreea mare în cazul unui motor pe benzină supraalimentat înseamnă automat un consum mare pentru anumite buzunare sau ponderat pentru altele. Spre exemplu, pentru cineva care câştigă sub 1.000 de euro pe lună consumul poate fi considerat unul foarte mare. Iarna, atunci când temperatura de afară scade sub -10 grade Celsius şi se merge în traficul urban computerul de bord poate înregistra şi un consum de 20 de litri/100 km. În condiţii de trafic mai lejer şi la temperaturi "normale" de 20 de grade Celsius, maşina poate ajunge şi sub 15 litri/100 km, în timp ce în extraurban, respectând toate limitele de viteză se poate ajunge chiar şi la 10 litri/100 km. Poate că această valoare pare mare, dar vorbim despre un motor de 2 litri, o cutie automată şi o tracţiune integrală.
Avantajele acestui tip de caroserie se regăsesc în spaţiul imens al habitaclului, dar şi al portbagajului, spaţiu necesar unei familii numeroase. Singurul lucru care îl putem critica este însă spaţiul disponibil la picioare pentru pasagerii din spate. Acesta aminteşte mai mult de un model de clasă compactă, şi nu de unul de segment mediu.
Propulsorul turbo de 2,0 litri, alimentat cu benzină, este capabil să dezvolte o putere de 220 CP şi un cuplu de 350 Nm disponibil pe un interval cuprins între 2.000 rpm şi 4.000 rpm. Cuplat la cutia automată cu şase trepte şi tracţi