» Un britanic ii ajuta pe taranii din Transilvania sa vanda turistilor straini gemul, carnatii sau branza produse in propriile gospodarii.
» Nat Page i-a invatat pe localnicii din Saschiz cum ar putea sa isi transforme casele in pensiuni agroturistice "dezbracate" de kitsch, material plastic si termopane.
» Fost diplomat de cariera, Page sustine ca produsele naturale si frumusetea zonelor trebuie vandute turistilor sub "palaria" unui brand care sa scoata in evidenta specificul local.
nat page a venit prima oara in Romania in 1991, unde timp de patru ani a ocupat pozitia de prim-secretar al Ambasadei Marii Britanii. La finalul mandatului a luat o decizie surprinzatoare – a anuntat ca paraseste diplomatia. Apoi si-a cumparat o ferma in tara natala. "Unii au zis ca sunt nebun, dar eu stiam ce viata minunata ma asteapta", spune Nat, incantat de inspiratia pe care a avut-o in urma cu 13 ani.
In Romania isi facuse prieteni, cu unii dintre ei pastrase legatura. Nu i-a refuzat cand acestia i-au cerut – in 1998 – sa se implice in realizarea unor proiecte de conservare a arhitecturii satelor din Transilvania.
Cand a descoperit frumusetea naturala a Saschizului, un sat sasesc din judetul Mures, mancarea traditionala pe care o preparau multi dintre cei 2.300 de sateni ai sai, a decis ca toate aceste "bogatii" rurale trebuie scoase in lume.
Prin Fundatia Adept, infiintata in 2002 alaturi de alt britanic, Jim Turnbull, a facilitat vanzarea produselor traditionale din Saschiz (cum ar fi gemul de rubarba) in Marea Britanie. De asemenea, mai multe familii din zona au mers cu produse traditionale la salonul "Slow Food" din Italia. "Le-am spus localnicilor ca succesul deriva din modul in care isi prezinta produsele, i-am indemnat sa spuna povestea gemului de rubarba, a branzei vandute in coaja, sa le atraga turistilor atentia ca m