Statul nu mai are bani pentru a construe autostrăzi, şosele de centură sau spitale. Dacă ar reuşi să modifice legislaţia astfel încât să atragă investitori serioşi, ar putea dezvolta mari proiecte prin parteneriate public-private (PPP). Sursa: Răzvan Petrescu
Soluţia PPP este ultima pe care o mai are statul român pentru a face rost de bani.
"Dacă în urmă cu 10 - 12 ani parteneriatul public privat părea un moft şi era cerut de mediul privat, acum este un pic invers. Este, în opinia noastră, cam ultimul tren pe care îl mai are statul la dispoziţie ca să finanţeze sau să opereze servicii. Să facă şcoli, spitale, autostrăzi, aeroporturi, tot ce ne putem imagina noi", a declarat avocatul Daniel Ştefănică, într-o dezbatere privind modificările legislative ce vor fi aduse legislaţiei privind PPP.
Practic, statul trebuie să deruleze şi să susţină proiecte care să aducă bani în comunitatea în care sunt dezvoltate. Dacă se va rata şi oportunitatea creată de interesul firmelor mari de a derula PPP-uri, atunci situaţia va deveni critică.
"Autorităţile publice sunt nevoite să apeleze la PPP. Mulţi dintre ei (angajaţii din instituţiile publice, n.r.) vor rămâne fără loc de muncă, dacă nu vor putea pune în funcţiune PPP-uri", a subliniat avocatul Daniel Ştefănică.
Totodată, decidenţii din instituţiile publice trebuie să fie atenţi să nu înceapă multe proiecte doar pentru a da bine la bilanţul de final de an. Ei trebuie să aleagă doar acele proiecte care vor genera plus valoare pentru comunitate şi care sunt bancabile, adică pot trezi interesul băncilor de a le finanţa.