Răspunsul lui Volkswagen la viitorii gemeni Mazda MX-5/Alfa Romeo Spyder 2015 va fi ultra-compactul VW BlueSport Roadster, proiect reactivat după o pauză de câţiva ani, vreme cât a stat îngheţat.
Noutatea faţă de clasica gamă din Wolfsburg este că propulsia micului roadster în două locuri şi lung de 3,99 metri va fi asigurată de motoare montate central, în spatele scaunelor. Modelul ce va sosi după 2014 va prezenta similitudini cu versiunea BlueSport TDI din 2009 (diesel bi-turbo 2.0 TDI, 180 CP, 350 Nm, 0-100 km/h în 6,6 sec), iar greutatea ar putea să intre chiar sub 1.200 kg.
Viitorul VW BlueSport Roadster va găzdui motoare din familia EA888, linie ce în prezent serveşte atât Golf 7 cât şi Scirocco. În premieră, roadsterul cu tracţiune spate şi acoperiş textil ar putea primi şi o unitate turbo 1.6 TFSI (210 CP şi 290 Nm) ce va beneficia de tehnologia cu sistem Audi Variable Valvelift. Acest agregat va combina injecţia directă cu o injecţie suplimentară pe conducta de aspiraţie, va adopta „timing”-ul variabil, adică variază legea de ridicare a supapelor prin sistemul Audi valvelift în funcţie de sarcină şi va dispune de un management termic inteligent pentru încălzirea rapidă a motorului după pornire. VW BlueSport Roadster va apela la o transmisie manuală în şase trepte, opţional fiind oferit şi un DSG cu dublu ambreiaj şi şapte rapoarte.
În 2010 se vehicula că ar fi vorba despre un proiect comun cu Porsche, însă modelul paralel din Zuffenhausen a fost amânat pe perioadă nedefinită din pricina oficialilor care susţineau că ar fi existat riscul diluării pedigree-ului super-sport al mărcii şi astfel ar fi afectate interesele clienţilor şi acţionarilor.
Colaborarea dintre Volkswagen şi Porsche în aducerea pe piaţă a unui roadster îşi are originea încă din anii ’60. Porsche căuta un înlocuitor pentru modelul de bază 912, iar VW pentru Karmann Ghia.