Vineri, 31 august, este ultima zi în care se mai primesc CV-uri pentru recrutarea de manageri privaţi la cele zece companii de stat aparţinând Ministerului Transporturilor (în total 53 de posturi).
Recrutorii care se ocupă de aceste candidaturi au declarat pentru „Adevărul" că le-au fost transmise cel puţin 16.000 de CV-uri până la începutul săptămânii, dar din păcate „foarte multe nu s-au încadrat în standardele de calitate aşteptate".
Cea mai „vânată" firmă: Telecomunicaţii CFR
La nivelul Ministerului Transporturilor s-a stabilit că vor avea manageri privaţi companiile CFR (Infrastructură), CFR Călători, Tarom, CNADNR, Metrorex, CN Aeroporturi Bucureşti, CN Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, CN Administraţia Canalelor Navigabile, Aeroportul Internaţional Timişoara şi Societatea Comercială Telecomunicaţii CFR.
Potrivit recrutorilor, pentru Telecomunicaţii CFR au fost transmise cele mai multe CV-uri, în timp ce pentru Canale Navigabile sunt cele mai puţine candidaturi. Referitor la salariile viitorilor manageri privaţi de la stat, în anunţurile oficiale de recrutare se spune doar că acestea vor fi la niveluri comparabile cu retribuţiile oferite pe aceleaşi posturi în alte ţări, în aceleaşi domenii de activitate. Cât să însemne asta? „Nu veţi afla niciodată cât are un director de companie naţională dintr-o ţară civilizată. Aşa este corect, să fie confidenţiale şi, oricum, nu salariul este principalul motiv pentru care candidezi pe un astfel de post", ne-a răspuns Dorina Tiron, fost director general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).
La rândul lor, recrutorii acreditaţi pentru selectarea managerilor ne-au spus că salariile se vor negocia cu fiecare candidat în parte. „Nu există în acest moment limite sau restricţii prestabilite. Oricum, vor fi cifre rezonabile şi decente, privit