» Pasagerii de pe mijloacele de transport in comun din Cluj sunt consumatori ideali de publicitate, releva un studiu realizat de Metro Media Transilvania
Regia Autonoma de Transport Urban Calatori (RATUC) Cluj a prezentat un studiu privind profilul pasagerilor care folosesc serviciile Regiei, realizat de catre institutul de cercetare sociologica Metro Media Transilvania. Sondajul a fost comandat si platit de catre societatea Q Media, cu care RATUC are in acest moment un parteneriat privind publicitatea prin mijloacele de transport in comun. Firma a montat in urma cu mai multe luni o serie de monitoare pe care se deruleaza spoturi publicitare pe care pasagerii le vizioneaza in timpul calatoriei. "Pana acum s-a experimentat sistemul, pentru a se stabili costurile necesare investitiei la nivelul intregii retele a Regiei", a explicat reprezentantul Q Media, apreciind ca aceasta ar fi de 150.000 de euro.
"Vom face un raport catre Consiliul Local Cluj-Napoca, care va elabora un proiect de HCL pentru a stabili termenii de asociere, precum si procentul in care veniturile din publicitatea vor fi repartizate intre CL Cluj, RATUC si Q Media", a declarat directorul RATUC, Liviu Neag.
Studiul profilului calatorului RATUC a fost realizat in perioada 10-16 mai, are o marja de eroare de 1,6%. Potrivit acestuia, cei mai multi calatori sunt femei, iar categoria de varsta cea mai prezenta in autobuze si troleibuze este de 20-29 de ani, in timp ce persoanele de peste 60 de ani reprezinta numai 6% din totalul pasagerilor.
Desi cei mai multi calatori sunt doar absolventi de liceu, respectiv 47%, cel mai mare procent dintre cei chestionati au venituri cuprinse intre 800 si 2.000 de lei pe luna. "Aceste date se explica prin faptul ca exista un procent de populatie care tinde sa se supraevalueze, mai ales in privinta veniturilor", a declarat s