In 2006, piata locala a invelitorilor din tigla metalica se ridica la 54 milioane de euro, estimandu-se o crestere de 30-50% in 2007, potrivit declaratiilor oficialilor Lindab Romania.
Pe o piata in crestere cum este cea a constructiilor, producatorii se concentreaza sa ofere solutii cat mai moderne si accesibile clientilor, atat clasei medii, cat si marilor dezvoltatori industriali si rezidentiali.
Lindab Romania este lider de piata in domeniul sistemelor de invelitori din tigla metalica, cu o cota de piata de 22%, alti competitori importanti fiind Ruukki si Coilprofil.
Prezent pe piata romaneasca inca din 1994, producatorul Lindab dezvolta solutii moderne si sisteme eficiente de otel pentru industria constructiilor (divizia Profile), dar si sisteme de ventilatie (divizia Ventilatii). In primul semestru al 2007, Lindab Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 17,7 milioane de euro, in crestere cu 43% fata de aceeasi perioada a anului 2006.
“Pe baza studiilor de piata am inregistrat o cota de piata pe segmentul tiglelor metalice de peste 20%, iar pentru 2007 asteptam o crestere cu cel putin 5-6 procente", a declarat directorul general al Lindab Romania, Andrei Sulyok.
In Romania, Lindab a investit pana in prezent 9,4 milioane de euro in linii si instalatii de productie, depozite si programe de training, avand in prezent o capacitate de productie pe segmentul de tigla metalica de 1.500.000 mp anual, 175 de angajati si peste 200 de parteneri la nivel national.
Ca raspuns al dezvoltarii accelerate a pietei de constructii din Romania, Lindab si-a diversificat portofoliul de produse prin lansarea, pe 19 iulie, a unei noi game de profile Topline de tigle metalice, Lindab Skane (denumita dupa regiunea suedeza in care se regaseste sediul central al companiei), produs accesibil care se adreseaza in primul rand clientilor cu venituri