Compania americană de internet AOL a cumpărat cu 315 milioane de dolari (231 milioane de euro) Huffington Post, unul dintre cele mai influente site-uri de ştiri din Statele Unite, scrie The Wall Street Journal.
Fondat în anul 2005 după o investiţie iniţială de două milioane de dolari, Huffington Post s-a dezvoltat rapid într-unul din cele mai accesate site-uri de ştiri din Statele Unite. "Huffington Post va continua în acelaşi registru din ultimii şase ani, însă la viteza luminii prin parteneriatul cu AOL", a spus Arianna Huffington, cofondator.
În luna decembrie, Huffington Post a avut 25 de milioane de vizitatori unici, conform datelor furnizate de comScore.
Tranzacţia face parte din strategia grupului american de a deveni un furnizor important de ştiri şi servicii de entertainment în mediul online, achiziţia extinzând audienţa grupului la 270 de milioane de utilizatori la nivel mondial, din care 117 milioane de vizitatori în Statele Unite.
Preluarea Huffington Post marchează cea mai importantă mişcare de acest gen făcută de AOL de la numirea în funcţia de director executiv a lui Tim Armstrong.
AOL a mai achiziţionat în septembrie anul trecut divizii online de o însemnătate mai mică, şi anume, blogul TechCrunch, compania video online 5min Media şi compania de software online Thing Labs. Însă decizia de a cumpăra Huffington Post a fost luată după ce anul trecut grupul american s-a confruntat cu un declin al profiturilor şi al numărului de accesări, precum şi cu o scădere de 29% a vânzărilor de publicitate în ultimul trimestru din 2010.
Directorul executiv al AOL se aşteaptă ca efectele fuziunii să fie vizibile începând cu a doua jumătate a acestui an.
"Achiziţia Huffington Post va crea o companie americană de ultimă generaţie şi de dimensiuni globale", a declarat Armstrong.
"Punem la cale o fuziune a unui brand media lege