Producatorii din industria alimentara estimeaza pentru ultima luna a acestui an o stagnare a vanzarilor la nivelul lunii decembrie a anului 2008 sau o crestere de pana la 5%, in cel mai fericit caz.
Aceste rezultate ar fi fost considerate slabe intr-un an fara criza economica, deoarece decembrie aducea pentru multe piete din industria alimentara cele mai mari vanzari, insa in conditiile actuale ale pietei producatorii sustin ca si un avans de 5% ar fi imbucurator.
"Nu astept o revenire miraculoasa a vanzarilor de bere in ultimul trimestru al acestui an. Ar fi naiv din partea mea. Recesiunea va continua in ultima parte a anului si in prima parte a anului viitor", a declarat Jan Derck van Karnebeek, directorul general al Heineken Romania, producatorul brandurilor Golden Brau si Ciuc si unul dintre cei mai mari producatori de bere, cu afaceri de peste 225 mil. euro.
"O sa fie greu"
Piata berii s-a numarat in 2009 printre cele mai lovite segmente ale industriei locale, inregistrand vanzari cu peste 15% mai mici in primele opt luni ale acestui an.
Cel mai afectat segment al bauturilor va fi insa in decembrie cel al bauturilor alcoolice de import, deoarece in ultimul trimestru al anului un importator poate inregistra pana la 35% din cifra de afaceri anuala.
"O sa fie greu. Decembrie 2008 a fost cea mai buna luna din industria bauturilor alcoolice de import. Daca importatorii vor reusi sa realizeze o cifra de afaceri in lei similara cu cea din 2008, volumele obtinute la nivelul intregii piete vor fi mai mici in medie cu 10-15% decat cele realizate in decembrie anul trecut (n.red.- pe fondul cresterii preturilor din acest an)", a declarat Pepe Berciu, directorul general si actionarul BDG Import, companie care importa whiskey-ul Jack Daniel's.
De asemenea, proprietarul producatorului de mezeluri CrisTim estimeaza ca scaderea medie