Tarom ia în calcul înfiinţarea unor companii satelit care să preia zborurile charter, cargo, centrul de training şi activitatea tehnică a companiei, se arată în planul de management prezentat de noul director general al operatorului aerian.
"Aceste decizii vor fi luate pe baza unor analize defalcate şi detaliate în perioada imediat următoare. Toate aceste activităţi vor rămâne parte a companiei TAROM, activând ca unităţi de business independente şi orientate spre profit", se arată în document.
Tarom va începe din martie un program de retragere voluntară a personalului, care prevede reducerea numărului de angajaţi cu 10% până la sfârşitul anului. Christian Heinzmann, noul director general al Tarom, numit în funcţie în noiembrie, la o săptămână după ce managerul privat recrutat de Ministerul Transporturilor şi-a dat demisia, este de părere că operatorul va avea circa 1.500 de angajaţi în 2015. La sfârşitul acestui an, compania ar urma să aibă în jur de 2.030 de angajaţi.
Noul management privat şi-a bugetat pentru 2013 pierderi de 143 de milioane de lei, echivalentul a 32 de milioane de euro, în scădere cu 40% faţă de rezultatele înregistrate în anul precedent. În 2012, compania a avut pierderi de 236 de milioane de lei (52,9 milioane de euro), potrivit datelor preliminare.
Noul plan de management mai prevede creşterea numărului mediu de pasageri cu câte 100.000 anual, de la 2,3 milioane de persoane în 2013 la 2,6 milioane în 2016. Totodată, compania va implementa un sistem automat de gestionare a profitabilităţii rutelor şi un mecanism mai eficient de stabilire a preţurilor.
Executivul s-a angajat, în urma unor discuţii avute la în ianuarie cu reprezentanţii FMI, să cedeze peste 20% din acţiunile Tarom unui investitor. Heinzmann susţine însă că, în prezent, compania nu este foarte atractivă.
"Pentru moment, scuze pentru cuvânt,