”Sunt român şi, ca român, mă socot buricul pământului. Că, dacă n-aş fi roman, n-aş fi nimic (…) Tot ceea ce gândesc devine românesc” spunea Petre Ţuţea.
Pentru românii din Bruxelles, sărbătorirea zilei naţionale are o conotaţie aparte. Însă, odată cu integrarea în Uniunea Europeană a României, a apărut şi provocarea păstrării tradiţiilor şi valorilor culturii române, în paralel cu oportunitatea şi necesitatea de a promova aceste valori în contextul european din care facem parte.
Astfel, Ziua Naţionala este, an de an, un minunat prilej de a invita publicul să “simtă” româneşte prin artă, cultură, spiritualitate şi delicii culinare, în cadrul seriei de evenimente organizate de Fundaţia Valenţe Umane împreună cu Qual Media Group. Compania românească de publicitate cunoaşte foarte bine rigorile şi provocările europene pe care le presupune organizarea unui astfel de eveniment prin prisma faptului că biroul din Bruxelles este extrem de conectat la realitatea europeană.
Anul acesta, Ziua Naţională a României a fost sărbătorită în avans la sediul Comisiei Europene de la Bruxelles. Cu această ocazie a fost organizată o serie de evenimente sub patronajul comisarului european pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală, Dacian Cioloş, în parteneriat cu Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale din România.
Evenimentul festiv a început pe 29 noiembrie cu un târg românesc de Crăciun şi cu o expoziţie foto despre Delta Dunării. Chiar de Ziua Naţională a României, peste 200 de români care trăiesc în Bruxelles au participat la o slujbă religioasă şi au rostit o rugăciune specială pentru poporul român. După Liturghie, în curtea bisericii a fost scos un drapel tricolor, iar cei prezenţi au încins Hora Unirii după care au degustat bucatele tradiţionale pregătite de organizatori - mici, prăjituri, cozonaci totul pe fundalul sonor al colindelor româneşti. Ziua a