Mai mult de jumătate dintre maşinile care formează parcul auto ar putea fi restrase din circulaţie începând cu 2011. La audierea publică pe tema taxei de poluare auto, premierul Călin Popescu Tăriceanu a arătat că parcul auto al României este format în proporţie de 54% din maşini non-euro, atenţionând că populaţia trebuie să se pregătească pentru politicile europene de restricţionare a traficului pentru autovehicule poluante. „O consecinţă directă a taxei va fi încurajarea achiziţionării de maşini mai puţin poluante.
E adevărat însă că parcul auto al României, cu cele 54% de maşini non-euro, nu se poate schimba peste noapte. Dar nici nu putem sta pasivi. Trebuie să ne pregătim pentru politicile europene de restricţionare a traficului pentru maşinile poluante”, a spus Tăriceanu. Din categoria autoturismelor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie 1996, Trabant, Oltcit, Opel Ascona, Renault 16, Renault 21, Opel Kadett, Renault 5. (R.D.)
Mai mult de jumătate dintre maşinile care formează parcul auto ar putea fi restrase din circulaţie începând cu 2011. La audierea publică pe tema taxei de poluare auto, premierul Călin Popescu Tăriceanu a arătat că parcul auto al României este format în proporţie de 54% din maşini non-euro, atenţionând că populaţia trebuie să se pregătească pentru politicile europene de restricţionare a traficului pentru autovehicule poluante. „O consecinţă directă a taxei va fi încurajarea achiziţionării de maşini mai puţin poluante.
E adevărat însă că parcul auto al României, cu cele 54% de maşini non-euro, nu se poate schimba peste noapte. Dar nici nu putem sta pasivi. Trebuie să ne pregătim pentru politicile europene de restricţionare a traficului pentru maşinile poluante”, a spus Tăriceanu. Din categoria autoturismelor non-euro fac parte, printre altele, Dacia 1310 fabricată până la 1 ianuarie