Eu, cetăţeanul prezent în conversaţia publică despre Educaţie, cer establishment-ului şi clasei politice ca evenimentul de săptămâna viitoare să marcheze punctul de inflexiune istorică dintre Şcoala revolută de ieri şi de azi, şi Şcoala de mâine. O Şcoală cu mult mai bună pentru copiii noştri.
Mă aştept ca evenimentul din 14-15 iunie 2013 (http://www.congresuleducatiei.ro/) – organizat în proporţie covârşitoare pe speze publice (http://www.congresuleducatiei.ro/organizatori.html; http://www.congresuleducatiei.ro/vorbitori.html ) – să fie formă cu fond, şi nu formă fără fond (adică, în cuvintele unui profesionist de excepţie al educaţiei, lume-lume, aceiaşi, vorbe, fast, bufet suedez, pauze de cafea, maxime realizări în toate domeniile, învăţământ de excepţie, lume, fast, pupături, cuvinte, lume-lume...).
Definesc forma cu fond astfel: Congresul constată starea de fapt anacronică şi performanţa actuală mediocră a şcolii ca sistem şi articulează coerent viziunea schimbării paradigmei comuniste a educaţiei preuniversitare, configurând curajos un model educaţional solid pentru secolul XXI în România Congresul constată că starea curentă a educaţiei preuniversitare constituie ameninţare fundamentală la adresa siguranţei naţionale – în virtutea faptului că absolvenţi inepţi ai şcolii de azi pot deveni conducători inepţi ai României de mâine –, decide că situaţia este inacceptabilă şi identifică măsurile de primă urgenţă pentru stoparea acestei involuţii toxice, ce atacă direct fibra profundă a statului de drept Congresul constată absenţa, în acest moment, a conversaţiei critice necesare despre valori autentice cultivate în şcoală şi îşi asumă misiunea de facilitare a definirii axiologice a educaţiei în România, în orizontul următoarelor două-trei decenii Congresul numeşte proiectele prioritare prin care declaşează schimbarea paradigmei în educaţie, şi anu