Proiectul drumului expres Craiova - Piteşti, care ar urma să lege Bănia de autostrada Bucureşti - Piteşti, estimează investiţia la 1,1 miliarde de euro, fără TVA. În calcul nu au fost luate, deocamdată, fondurile pentru exproprieri. Drumul expres Craiova - Piteşti va costa 1,1 miliarde de euro fără TVA, iar cei 121,85 kilometri de traseu sunt programaţi să fie construiţi într-un singur an, în perioada 2009-2010, a informat ieri Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Potrivit acesteia, traseul va include 75 de poduri, podeţe şi drumuri rutiere şi, conform proiectului, are următoarea rută: se desprinde din centura de nord a Craiovei, la intersecţia cu DC 4, trece pe la est de Balş, traversează râul Olteţ, trece pe la nord de Găneasa şi Slătioara, urmează ocolirea pe la nord a localităţilor Slatina, Mogoşeşti, Negreni, Coloneşti, Lunca Corbului şi Albota, ocoleşte pe la sud localitatea Bradu şi se termină printr-un nod rutier la intersecţia cu autostrada A1 Bucureşti - Piteşti. Până în prezent însă, autorităţile au efectuat doar studiul de fezabilitate al lucrării şi au alocat fonduri pentru organizarea licitaţiei de atribuire. Conform unor surse din CNADNR, suma prinsă în buget pentru acest an este de cinci milioane de lei (1,32 milioane de euro), banii fiind necesari pentru „demararea licitaţiei de execuţie“. Septimiu Buzaşu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, susţine că drumul expres se află printre priorităţile guvernului. „Craiova - Piteşti este unul dintre cele şapte drumuri expres prioritare pentru noi. Trei dintre acestea sunt bugetate pentru 2008 în ceea ce priveşte fondurile pentru exproprieri şi organizarea licitaţiei de execuţie. În 2009, urmează să fie alocate resurse financiare pentru execuţia propriu-zisă“, a spus acesta.
Autorităţile craiovene sunt îngrijorate Cu toate că planul de construire