Industria de cercetare de piata reprezinta aproximativ 10% din suma de 300 de milioane de euro pe care companiile le investesc in achizitia de spatiu de publicitate, a declarat pentru Wall-Street.ro, Marian Marcu, managing partner al companiei de cercetare Novel Research.
In Romania sunt in jur de 200-300 de companii care investesc in studii de piata, majoritatea fiind multinationale.
Companiile care investesc cel mai mult in cercetare provin in general din zona de telecomunicatii, bunuri de larg consum, energie, banci. Practic, este vorba de companiile care aloca si cele mai mari bugete de marketing si provin din cele mai competitive industrii. Jucatorii mari investesc intre 200-300.000 de euro si un milion de euro in cercetare Jucatorii mari investesc de obicei intre 200-300.000 de euro si un milion de euro intr-un an in cercetare, dar sumele trec de un milion de euro in special in anii in care o companie are de facut o lansare importanta. Pe de alta parte, in general, un buget mic pentru cercetare de piata este sub 50.000 de euro.
“Businessul de cercetare de piata este unul destul de restrans si de specializat, nu este ca in vanzari. De asemenea, este o piata care iti ia foarte multi ani sa o inveti”, a declarat Marcu.
Marcu are peste 14 ani de experienta in cercetare, el lucrand atat pentru companii de sondare a opiniei publice (TNS si Novel Research), dar si pentru clienti (British American Tobacco). Managerul este absolvent al Facultatii de Cibernetica si Statistica Social-Economica din cadrul Academiei de Studii Economice. Citeste si:Piata de produse auto aftermarket din Romania ar putea creste si in 2013Emisiunea Money Makers: Ce inseamna piata FOREX10 marci auto de volum care au pierdut cota de piata
Antreprenorul a fondat Novel Research in 2007, alaturi de Lacramioara Birlica, dupa mai multi ani in care cei doi au lucr