Grupul sud-coreean Samsung investeşte pentru prima oară în ultimii trei ani mai mulţi bani în campaniile de marketing decât în sectorul de cercetare-dezvoltare, ceea ce a determinat câţiva analişti să spună că gigantul IT sacrifică inovaţia într-un moment în care piaţa este supra-aglomerată de gadgeturi din ce în ce mai inteligente, potrivit Reuters.
Grupul sud-coreean a spus că pentru prima dată din 2011 nu va raporta venituri record în primul trimestru. Compania a anunţat însă că va cheltui o sumă importantă pe campaniile de marketing pentru noile dispozitive mobile pe care le va lansa, inclusiv pentru Galaxy S IV, cu scopul de a determina clienţii fideli ai iPhone şi iPad să migreze către produsele Samsung.
„Samsung a întârziat crearea unei noi categorii de produse. Apple a creat o nouă categorie cu tabletele. Aşteptăm să vedem genul aceasta de inovaţie şi de la Samsung“, a spus Rachel Lashford, analist la firma de cercetare Canalys, cu sediul în Singapore.
Samsung a cheltuit 11,6 miliarde de dolari pe marketing anul trecut, cu 1,3 miliarde de dolari mai mult faţă de cât a investit în cercetare-dezvoltare.
Compania nu a furnizat încă sumele pe care le va cheltui anul acesta pentru cele două sectoare. Unii analişti estimează că Samsung va investi mai mult în marketing, în contextul în care se va lupta cu noile produse pe care le va lansa Apple anul acesta, precum iPhone 5S.
Preţul acţiunilor Apple a scăzut cu 40% după ce ajunsese la peste 700 de dolari pe unitate în septembrie anul trecut. Discuţiile despre bugetul Samsung alocat cercetării şi marketingului vin într-un context în care în ultimii ani marile lansări de smartphone-uri ale celor mai mari jucători de pe piaţă nu au adus nicio inovaţie majoră, scrie Reuters, citând analişti de pe piaţă. Acţiunile Samsung au atins o valoare record la începutul lunii ianuarie, dar de atu