Braşovul a găzduit, ieri, primul congres naţional al şcolilor de şoferi, ce a readus în discuţie şcolile şi instructorii „căpuşă”. Evenimentul a fost organizat de Federaţia Naţională a Patronatelor Formatorilor din Transporturi Rutiere (FNPFTRR), temele principale propuse în cadrul acestuia atingând viitoarele schimbări din cadrul şcolilor de şoferi din 2010, aduse o dată cu Legea 218/2009 şi a Ord. 1019/2009.
Mii de aşa zişi instructori pe piaţa auto
Potrivit lui Adrian Caşcaval (foto), preşedintele Federaţiei, la ora actuală, pe piaţa auto există mii de şoferi „cu 12 clase şi un chestionar, care-şi spun instructori şi eliberează permise, atentând la siguranţa circulaţiei rutiere şi creând un întreg haos”. „Pe piaţa auto există instructorii independenţi. Până mai ieri, erau ilegali. Ne-am chinuit să demonstrăm că sunt ilegali, nu doar că lucrează la negru. Aceştia, în loc de zeci de ore de şofat, făceau şcoala de şoferi în câteva minute, semna un act de absolvire şi putea apoi să se apuce să elibereze permise. La ora actuală, există câteva mii de astfel de instructori şi peste alte câteva mii de şcoli ilegale. Am luptat aproape un an şi jumătate ca să demonstrăm că aceste şcoli nu există şi, de fapt, nu făceau altceva decât piraterie, erau nişte şcoli căpuşă. Eliberau certificate de absolvire. Este celebru cazul în care, în 24 de ore, trei instructori au eliberat pentru aceeaşi persoană, care era moartă de câteva zile într-un accident de circulaţie, trei certificate de absolvire. Nu mai spunem de cazul Piteşti. Împotriva acestora va veni noua lege. Pentru că dacă nu se vor autoriza conform unor paşi, nu vor mai putea exista pe piaţă. În acest moment, noi am reuşit să punem pe piaţă legea 218 şi nişte norme de aplicare ale acestei legi. Chiar în aceste condiţii de tulburări politice, am reuşit ca aceste norme să iasă şi în acest moment ne pregătim