Comemorăm, pe 2 iulie, tentativa de lovitură de stat pe care USL a pornit-o împotriva nu a preşedinteului Traian Băsescu, ci a regimului constituţional din România.
Sunt printre cei care au crezut că pucişti grupaţi sub stindardul Antenei 3 au învăţat ceva. Că s-au speriat de reacţia externă şi de posibilitatea de a pierde fonduri europene pe care, în esenţă, tot oamenii lor le sifonau. Am fost, a câta oară?, naiv. Tentativa de lovitură de stat continuă şi pare că USL nu se va opri până când nu va pune mâna pe tot aparatul de stat şi-şi va îngenunchea justiţia. Cheia noii forme (agravante) de puci este în modificarea Constituţiei. Dincolo de discuţia despre Parlamentul unicameral, sunt două procese care trebuie urmărite: redistribuirea puterii de la preşedinte către premier şi umflarea, dincolo de orice limite, a atribuţiilor parlamentului, care devine „for suprem de decizie al naţiunii” şi-şi pregăteşte terenul pentru a numi şefii DNA şi ai Parchetului General.
Aş nuanţa puţin cele afirmate de Expert Forum, care, într-un studiu recent, arăta că Legislativul devine o supra-putere şi organ de anchetă. Parlamentul nu a fost, de fapt, niciodată o instituţie cu adevărat puternică în România. Însă, prin amendamentul privind interzicerea migraţiei parlamentarilor, deputaţii şi senatorii vor fi sclavi pe moşiile nomenklaturii partidelor. Actuala Constituţie permitea, în teorie, ca parlamentarii să voteze potrivit propriei conştiinţe. Acum, îi subordonăm complet ordinelor venite de la unii precum Hrebenciuc, Crin Antonescu sau Dan Voiculescu.
Pe scurt, supra-puterea nu va fi la Parlament, ci la găştile din vârful partidelor, care-i vor putea manevra pe deputaţi şi senatori. Noua Constituţie pregătită de USL va transforma România în ceea ce mafia din SUA numeşte un „capo-regim”. Puterea va aparţine unui grup informal de politicieni şi businessmani, care, prin f