Cartea de vizita a Galeriei Andreiana Mihail, inaugurata in noiembrie 2006, anunta de la bun inceput reglarea focusului expozitional pe generatia tinerilor artisti, nota distinctiva in peisajul recentelor initiative private similare constituind-o demersul prin care, nu o singura data, potrivit unor exercitii curatoriale, sunt prezentati, in formula de grup, si romani si artisti internationali.
Cea de-a cincea secventa deplaseaza insa sensibil accentul de pe jocul vecinatatilor vizuale si/sau conceptuale (vezi Small Wonder, Noutati, Growing Wild) pe un discurs individual cu miza teoretica: Alexandra Croitoru ne invita de-a lungul lunii octombrie la O expozitie despre fotografie, elaborata in cadrul rezidentei oferite de KulturKontakt Viena. Despre fotografie, intrucat proiectul de fata extinde campul imaginii si catre desen, pentru a chestiona doua dintre functiile mediumului si anume reprezentarea si documentarea (aceasta din urma laolalta cu vectorii ei, printre care fotojurnalismul si sociologia).
Absolventa a studiilor Departamentului de Grafica al Universitatii bucurestene, Croitoru are un semnificativ si bine cunoscut portofolio fotografic; mai mult, este angajata in comunicarea temelor si in coordonarea atelierelor de fotografie, fiind asistenta a mentionatei institutii, in Departamentul Foto-Video-Procesare Computerizata a Imaginii. Despre fotografie presupune trei serii de lucrari distincte si o dubla lectura critica: cea a unei literaturi de specialitate, a carei autoritate este acum pusa sub semnul intrebarii (vezi Walter Benjamin) si cea a inregistrarii unor susceptibile granite in producerea si validarea imaginii contemporane.
Pe scurt, dupa asa-zisa criza a reprezentarii, a carei responsabilitate revine fotografiei, Croitoru porneste intr-o aventura de relegitimare, prin performance, a desenului figurativ. Spatiile asaltate prin d