Dan Ostahie, proprietarul retailerului de electrocasnice, spune, într-un interviu acordat EVZ, că atragerea de capital în acţionariat este o soluţie bună în această perioadă.
După ce a crescut aproape în fiecare an de la înfiinţare, până să ajungă cel mai mare vânzător de electronice şi electrocasnice din România, Altex se confruntă acum, ca şi restul companiilor din domeniu, cu scăderea vânzărilor. Motivul care a dat peste cap planurile de dezvoltare este criza, care s-a făcut simţită la noi încă din toamna anului trecut. Cu toate acestea, în 2008, compania a reuşit să vândă produse de aproape 350 milioane de euro, în creştere cu 8,5% faţă de 2007, conform datelor anunţate de Altex.
Temelia imperiului Altex
Dan Ostahie a absolvit Facultatea de Electronică şi Tele comunicaţii din Bucureşti, după care şi-a încercat norocul într-o afacere de vânzare a televizoarelor la mâna a doua.
Marca Altex s-a născut în 1992, iar primul magazin cu această firmă a fost deschis în anul următor, la Piatra-Neamţ. Până în anul 1997, peste 50 de magazine funcţionau sub acest brand. După doi ani în care businessul a fost restructurat din cauza dificultăţilor economice, printre care inflaţie mare şi dobânzi bancare excesive, compania şi-a reluat creşterea. Iar anii 2003-2008 au urcat Altex şi noul brand Media Galaxy pe val. Proprietarul afacerii a prins cel mai bun moment pentru a se extinde.
A fost o perioadă de creştere economică puternică, în care românii câştigau din ce în ce mai mulţi bani şi au început să-şi cumpere lucruri pe care nu şi le-au permis până atunci. Însă totul a durat până în toamna anului trecut.
Obiceiuri de consum schimbate de criză
În 2009, marile companii care vând electronice, electrocasnice şi produse IT nu mai discută despre creşteri, ci despre cât de jos le vor cădea a