Dacă ceilalţi cetăţeni ai Uniunii Europene îşi schimbă monitoarele o dată la trei ani, românii îşi achiziţionează un nou monitor o dată la cinci ani
Cu patru-cinci ani în urmă, monitoarele cu diagonală de 15" conduceau topul vânzărilor, însă astăzi pretenţiile românilor au crescut cu 3,5" (8,89 cm), monitoarele cu diagonala de 18,5" ajungând să fie cel mai bine vândute pe piaţa locală.
"Această evoluţie a fost influenţată în principal de doi mari factori: pe de o parte, creşterea accesibilităţii monitoarelor LCD, fie că sunt bazate pe tehnologie LED, fie CCFL, pe de altă parte, avem o explozie a accesibilităţii zonei de conţinut, prin creşterea unor platforme de tipul YouTube.com, dar şi prin dezvoltarea standardelor video dinspre SD (Standard Definition), către HD (High Definition)", crede Dragoş Salamac, Team Leader BenQ pentru România. Dacă unii se uită exclusiv la preţ, alţii caută cele mai bune caracteristici, rezoluţia spectaculoasă, timpul excelent de răspuns, unghiul de vizibilitate cât mai mare şi se uită la posibilităţile de conectare a dispozitivului.
"Poate ceva mai surprinzător pentru piaţa din România este faptul că tot mai mulţi cumpărători optează pentru monitoarele bazate pe tehnologie LED. Deja 40% dintre produsele pe care le-am vândut anul acesta sunt bazate pe această tehnologie", mai spune Dragoş Salamac, care precizează că la nivel mondial LED-urile reprezintă 25-30% din totalul monitoarelor. Pe cumpărători îi atrag la monitoarele LED consumul de electricitate cu 35% mai mic decât în cazul monitoarelor LCD clasice şi creşterea calităţii imaginilor şi a duratei de viaţă. La consumul de energie electrică şi durata de viaţă se uită cu foarte mare atenţie cei care îşi achiziţionează monitoarele pentru business, acestea nedepăşind, în general, diagonale de 18,5" şi 19".
"Pentru acasă, există două categorii de utilizatori, cei