Licitatia prin care compania Kantar Media a fost aleasa sa masoare audientele TV, de la 1 ianuarie 2012, a fost un proces "complex, dar corect", in care a fost aleasa "cea mai buna oferta pe raportul calitate/pret", spune Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA). Fata de actualele masuratori, principalele schimbari tin de metoda de recunoastere a canalelor TV si de selectia celor 1.200 de gospodarii care vor intra studiul de configurare, urmand sa fie folosite "cel mai probabil" peste 2.000 de peoplemetere. Lucia Antal a raspuns intrebarilor HotNews.ro pe tema selectarii viitorului furnizor al serviciului de masurare a audientelor TV.
Luni, comisia de licitatie a decis ca de la 1 ianuarie 2012, timp de patru ani, audientele TV sa fie masurate de Kantar Media, preferata in fata altor trei companii inscrise - Nielsen Company, GfK Romania (actualul furnizor al studiului de masurare a audientelor) si compania ceha MediaResearch. Pana la sfarsitul acestui an, audientele TV vor fi masurate de GfK Romania, care a castigat o licitatie similara la inceputul lui 2007 si a inceput sa furnizeze datele de audienta de la inceputul lui 2008.Saptamana aceasta, la scurt timp dupa anuntarea castigatorului, au aparut discutii despre un eventual amestec politic in aceasta licitatie. Intrebata daca au fost presiuni politice in procesul de selectare, Lucia Antal spune doar ca acesta "a fost unul complex, dar corect".Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor, condusa de Lucia Antal si infiintata in 2001, reuneste statii de televiziune, clienti de publicitate si agentii de publicitate si media. Vezi lista lor aici. Membrii ARMA beneficiaza de Serviciul National de Masurare a Audientelor TV (SNMATV). Din 2004, membrii ARMA recunosc si accepta numai datele de audienta ale ARMA. Datele de audienta sunt instrumentul folosit pentru achizition