Consumatorul de azi trece printr-o metamorfoza radicala, devenind un adevarat "cameleon", se arata intr-un studiu - "This time it's personal: from consumer to co-creator"- al companiei de consultanta Ernst& Young. Studiul vorbeste despre cinci tendinte care demonstreaza ca obiceiurile de consum au suferit modificari majore.
Vezi mai jos cum a schimbat criza comportamentul consumatorului, transformandu-l intr-un "cameleon".
1. "Consumatorul cameleon" isi adapteaza permanent culorile"Consumatorul cameleon" are o personalitate in continua schimbare, care sfideaza limitarile segmentarii traditionale de piata. Acest consumator are preferinte si fatete contradictorii: face cumparaturi online, dar pretinde contact personal cu cei de la care cumpara, cere cu insistenta servicii individualizate, dar comunica in grup pe site-uri de socializare.
2. Loialitatea fata de brand: o moneda globala cu doua feteS-a remarcat o divizare pe regiuni in privinta loialitatii fata de brand. Daca, in pietele emergente, brandurile sunt tot mai susceptibile in a influenta decizia de cumparare, consumatorii occidentali sunt mai schimbatori si manifesta o loialitate tot mai scazuta fata de brand, provocand astfel companiile sa gaseasca noi metode de a-si atrage clientii. La fel ca in cazul refuzului de a se lasa incadrat in segmente predefinite, loialitatea "consumatorului cameleon" fata de o anumita marca devine din ce in ce mai slaba. Acesta isi cauta singur informatiile si ia singur deciziile.
3. Consumatorul stie-tot, are-de-toateIn mai putin de un deceniu, s-a ajuns ca majoritatea oamenilor sa intre online pentru cel putin o parte din activitatea lor de cumparare. Internetul schimba rapoartele de putere din vanzari pe masura ce isi diversifica propriile canale. Dotati cu toate produsele posibile, avand informatii despre pret si stocuri, consumatorii ii pot pur si si