Mai multe cadre didactice de la şcoli din Capitală şi-au umplut lista de Messenger cu adresele elevilor pe care-i ajută astfel la teme şi le dau sfaturi. Mai mult decât un profesor. Sursa: SHUTTERSTOCK
1 /.
Mai degrabă, un meditator pentru elevul care are dificultăţi la rezolvarea temei, care vrea un sfat cu privire la lectura particulară sau, pur şi simplu, un confesor. Aceştia sunt dascălii care îi iau pe elevi acasă virtual, prin intermediul ferestrelor de Messenger. Pentru proiectele pe care le fac pe echipe intră în „conferinţă”, dacă au de comunicat ceva pentru întreaga clasă - dau „mass”.
Elevii sunt încântaţi că există profesori care trec de la catedră în lumea „emoticoanelor”, iar dascălii simt că stabilesc o relaţie specială cu copiii.
Rămâne o singură barieră, cea a limbajului: cu toate că profesorii se străduiesc să-i înveţe să scrie cuvintele corect, fără prescurtări specifice Mess-ului, nu reuşesc întotdeauna să ţină în frâu limbajul internauţilor. Un lucru e sigur: profesorii „cu yahoo în coadă” devin lesne cei mai iubiţi dascăli.
Proiecte şi sfaturi
Dacă ar fi puşi să aleagă, majoritatea elevilor ar vrea să-l aibă măcar pe diriginte în lista de Messenger, să mai vorbească una-alta. Gabriela Simionescu, profesor de discipline economice la Colegiul „A. D. Xenopol”, a intrat în lumea virtuală de trei ani. Explicaţia e simplă: e genul de dascăl-mamă, care este apropiată de elevi, aşa că s-a gândit că ar fi bine să le fie alături şi de acasă.
„Am avut copii care aveau o situaţie financiară grea, cu probleme acasă şi aveau nevoie, pur şi simplu, de cineva care să le fie alături. Acum lucrăm la proiecte, îmi cer sfaturi cu privire la anumite lucruri, ştiu eu, planuri de afaceri sau indicaţii cu privire la proiectele lor. Uneori chiar reuşim să stabilim întâlniri pe mess pentru a