Vasile SALARU Alianta PSD+PC a zdrobit PD-L in alegerile europarlamentare din Iasi printr-o impresionanta campanie si o organizare aproape perfecta a social-
democratilor in circa 75% din localitatile judetului. Filiala democrata s-a clatinat, parlamentarii l-au acuzat pe Carlan in sprijinul caruia au sarit alesii locali din comunele judetului, s-a cerut sange si... ne-am ales cu un ministru in Iasi. Radu Berceanu e un nume greu in conducerea centrala a Partidului Democrat-
Liberal, un politician experimentat, relativ independent de Traian Basescu, pe care l-a criticat de-a lungul timpului, desi a facut parte din grupul care l-a propulsat presedinte al partidului, in 2001, in locul lui Petre Roman. Specialistul in aeronave vine la Iasi sa peticeasca si sa aseze pe linia de plutire corabia partial esuata de cuplul Carlan - Serban. Berceanu nu are cum sa dea rateuri, rezultatul la prezidentiale al PD-L Iasi fiind cu siguranta superior cotei de 26%, fie si datorita faptului ca Elena Basescu nu mai candideaza.
Dar, vorba romanului, cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia, motiv pentru care nu ma voi referi la activitatea interna a PD-L, ci la oportunitatea creata prin prezenta cel putin bilunara la Iasi a domnului Berceanu, de a imbunatati infrastructura rutiera si feroviara a Iasului. Ministrul transporturilor trebuie purtat prin gropile judetului, trebuie sa vada ca Iasul este izolat de Ardeal si deci de Occident. Subsecretarul de stat Constantin Axinia, membru al organizatiei Iasi, are datoria de a-i prezenta pe viu ministrului realitatile cenusii ale Regionalei CFR Iasi si in special ale Pascaniului, vechi si important nod de cale ferata dezvoltat in jurul Atelierelor CFR, actualmente REMAR SA. Berceanu trebuie sa inteleaga necesitatea construirii la Iasi a unui modern aeroport international. Daca filiala ieseana il va determin