Costul estimativ al lucrărilor de modernizare pentru celelalte trei corpuri de clădire ale Aeroportului Băneasa, astfel încât acesta să devină pe deplin City Airport, va depăşi 10 - 15 milioane de euro, a declarat, marţi, pentru Agerpres, directorul de Comunicare al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache.
Acesta a explicat că, în ceea ce priveşte Băneasa, conceptul de City Airport deja a fost demarat, iar în decembrie 2011 a fost redeschisă Aripa C a terminalului, care a fost reintrodusă în circuitul operaţiunilor printr-o modernizare ce a durat 40 de zile şi care s-a realizat cu o investiţie de circa 2,4 milioane de euro.
"Din punct de vedere al calităţii execuţiei şi al confortului asigurat, nu am văzut un terminal atât de elegant. Chiar dacă vorbim despre un terminal destinat pentru business şi VIP, nivelul de dotări şi eleganţa acestuia sunt deosebite", a precizat Iordache.
În prezent, la Băneasa se operează cu aeronave mici, fiind vorba despre zboruri tehnice, zboruri - şcoală, zboruri private. De asemenea, Aeroportul Băneasa găzduieşte atât zboruri de salvare, cât şi zboruri de ambulanţă (SMURD), dar şi alte tipuri, care intră în categoria aviaţiei generale. În medie, pe Aeroportul Băneasa în fiecare zi de operare se înregistrează 30-40 de mişcări.
Pentru transformarea Aeroportului Băneasa într-un city airport, urmează lucrări de modernizare a celorlalte trei corpuri de clădire, unul fiind corpul central.
"Aici avem în lucru studiile de prefezabilitate şi fezabilitate pentru transformarea aeroportului într-un city airport. Şi când vorbim despre un city airport nu ne gândim doar la zboruri private, la zboruri VIP, ci şi la zboruri business, la aeronave de dimensiuni mai mari, precum nave Airbus 320'', a mai spus Iordache.
În ceea ce priveşte modernizarea celorlalte trei corpuri de clădire, aceasta