Ministerul Sănătăţii a modificat legislaţia privind tratamentul în străinătate a bolnavilor care prezintă afecţiuni deosebit de grave şi care nu pot fi tratate în ţară. În acest sens, MS a publicat Ordinul ministrului Sănătăţii, Cseke Attila, nr. 1011/ 9 iunie 2011 în MO nr 416/ 14 iunie 2011, potrivit unui comunicat al instituţiei.
Astfel, conform noului act normativ, au fost stabilite termene clare pentru fiecare etapă din cadrul procedurii privind trimiterea bolnavilor la tratamente în străinătate în cazul în care boala de care suferă nu poate fi tratată în România.
● Vechiul Ordin prevedea la articolul 2, alineatul 2, ca documentele medicale ale bolnavului (copie de pe fişa pacientului, bilet de ieşire din spital sau analize) să se depună de către medicul de familie, de către aparţinător (soţ/soţie, rudă de gradul IV sau reprezentant legal) sau de către bolnav la direcţia de sănătate publică în a cărei rază teritorială domiciliază, împreună cu o cerere din partea bolnavului sau a aparţinătorului.
Noul Ordin prevede ca documentele medicale ale bolnavului să nu mai fie depuse de către medicul de familie, ci doar de către bolnav, reprezentantul legal al acestuia sau de către aparţinător la direcţia de sănătate publică, împreună cu o cerere din partea bolnavului, a reprezentantului legal sau a aparţinătorului acestuia.
● La articolul 3, alineatul 1, din vechiul Ordin, se preciza ca direcţiile de sănătate publică să desemneze un medic inspector responsabil cu organizarea activităţii de trimitere la tratament în străinatate, activitate care consta în întocmirea, verificarea şi trimiterea documentaţiei medicale a bolnavilor la comisiile de specialitate teritoriale. Modificarea acestui alineat prevede ca direcţiile de sănătate publică să desemneze o persoană responsabilă cu organizarea activităţii de trimitere la tratament în străinătate din cadr