Vladimir Setran – jocurile expresivitatii
Expresivitatea este una dintre ipostazele prin care vizualitatea, limbajul plastic capteaza interesul privitorului. Sint cazuri, asa cum este cel despre care vom vorbi, cind demersul creator isi propune sa realizeze acest lucru, nu prin conjugarea cu sfera anecdoticului, prin inserarea unor povesti. Preferintele artistului au in vedere capacitatea intrinseca a limbajului plastic, a liniei, a formei sau a culorii de a transmite un intreg context vizual, ideatic si emotional. intr-un asemenea caz, importanta este capacitatea artistului de a „privi“, de a transpune ceea ce ochiul a retinut, de a inregistra si de a reda, cu elementele plastice adecvate, o realitate construita mental ce da imaginea unui spectacol viu si direct.
Vladimir Setran exerseaza de ani buni un asemenea tip de imagine intr-un mod foarte transant. in expozitia deschisa in aceste zile la Galeria Veroniki Art pictura si desenul sint cele doua mijloace de expresie folosite. in prima, el prefera abstractia, sinteza, forta si concentrarea gestului, materialitatea pastei, capacitatea expresiva a picturalitatii. Desenul este cea de-a doua mare pasiune a artistului. Interesul lui se subordoneaza aici analizei, observatiei, reprezinta privirea pe care o putem urmari si noi ca spectatori ai acestor aspecte de viata. Si aici universul sau este limpede conturat, indreptat spre discursul corporalitatii, privit ca gest, ca miscare, in atitudini diferite ce urmaresc o punere in scena pentru a-l face mai bine inteles. Ochiul artistului radiografiaza continuu, fara a scapa nici o posibila imagine a modelului, surprinde. El are forta vizionara de a transforma imaginile corpului in reprezentari. Corpul este gindit ca metafora, el devine un mod de a figura stari de spirit, emotii, de a reprezenta forta sentimentelor.
Sutele de desene pe care le