Podoabele din metale preţioase, cu sau fără pietre, sunt oferite în funcţie de statutul social, dar şi de personalitatea celui care primeşte darul.
În perioada Sărbătorilor, aproape o cincime din români au declarat că intenţionează să cumpere bijuterii şi ceasuri pentru a le oferi cadou celor dragi, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare Mednet Marke-ting Research Center.
Mai citiţi şi:
Brandurile care-i răsfaţă pe milionari
Telefoane suflate în aur, cadou pentru pretenţiosi
„Cel mai bine se vând bijuteriile de marcă cu încărcătură maximă în design, în material şi care au valoare ca investiţie. Aici putem trece diamantele", spune Andreea Loukas, directorul general al grupului Micri Gold Bijuterii. Ea arată că în perioada Sărbătorilor de iarnă, a Paştelui, precum şi de 1 şi de 8 martie vânzările de bijuterii cresc considerabil.
„Foame de aur"
Specialiştii observă că, de câţiva ani, în România a apărut cererea pentru bijuterii de calitate, bijuterii unicat şi bijuterii de autor. În opinia lui Karl Heinz, preşedintele Patronatului Bijutierilor din România, această evoluţie este una firească, „deoarece comunismul le-a produs consumatorilor o adevărată foame de aur".
„La început, aceasta a fost potolită de cantitate, iar acum urmează calitatea şi unicitatea. Putem spune că abia acum începe dezvoltarea unei culturi de purtare a bijuteriei", mai spune Heinz.
Specialistul precizează că mentalitatea extrovertită a românilor, comparativ cu a altor naţiuni, reprezintă unul dintre motivele pentru care aceştia sunt deschişi către bijuterii. Un alt motiv, deloc de ignorat, al orientării românilor către achiziţia de bijuterii este şi criza economică.
„Criza a schimbat preferinţele multor consumatori români de produse de lux. Aceştia se orientează spre bijuterii care au atrib